Adviser ,International Consultant of Industrial ,Trading and Official

Adviser ,International Consultant of Industrial ,Trading and Official

مشاور بین المللی استراتژی و راهبردی و... بازار یابی بین المللی ,اداری ,صنعتی , بازرگانی و...
Adviser ,International Consultant of Industrial ,Trading and Official

Adviser ,International Consultant of Industrial ,Trading and Official

مشاور بین المللی استراتژی و راهبردی و... بازار یابی بین المللی ,اداری ,صنعتی , بازرگانی و...

۱۰ قاعده طلائی سرمایه گذاری موفق



۱۰ قاعده طلائی سرمایه گذاری موفق


 

۱) شیفته و مبهوت بازده های گذشته نشوید . سرمایه گذاری خود را منطبق با نیازهای خود انتخاب کنید :

پژوهش ها نشان داده اند که عموما" عملکرد گذشته ی بازار ضامن بازده های آینده نیست . از این رو سرمایه گذاری ها را بر اساس ویژگی هایشان انجام دهید . صرفا" به عملکرد گذشته دل نبندید. به عبارت دیگر احساساتی عمل نکنید .

۲) تنها از یک روش برای انتخاب سرمایه گذاری استفاده نکنید. :

حتی خبرگان سرمایه گذاری نیز بعضا" در پیش بینی حرکت های بازار و تعیین بهترین زمان خرید موفق نیستند . همه ممکن است اشتباه کنند فقط کسانی اشتباه نمی کنند که هیچ گاه سرمایه گذاری نمی کنند. و این نیز خود بزرگ ترین اشتباه است . از این رو روش ناموفق یا موفق قبلی سرمایه گذاری ممکن است در شرایط فعلی نتیجه معکوس به بارآورد. مهم این است که از اشتباهات قبلی درس بگیریم .

۳) به طور مستمر سرمایه گذاری کنید . :

همواره فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری وجود دارد . بنابر این هر ماهه مبلغ معینی را پس اندازکنید و از فرصت های جدید سرمایه گذاری استفاده نمایید . سرمایه گذاری مستمر غالبا" شما را در برابرضربه های سخت بازار ایمن می سازد .

۴) به سرمایه گذاری های خود تنوع ببخشید :

برای به حداقل رساندن ریسک های سرمایه گذاری ها و افزایش بازده های احتمالی ، به سرمایه گذاری خود تنوع ببخشید . سرمایه گذاری را می توان با خرید دارایی های مالی مانند سهام صنایع و بخش های متفاوت و اوراق مشارکت و داراییهای حقیقی مانند زمین و ساختمان یا دیگر دارایی های فیزیکی متنوع ساخت .

۵) به هنگام ناپایداری و بی ثباتی بازار ، صبر و بردباری پیشه کنید . :

توجه داشته باشید که ، به لحاظ تاریخی پس از یک کاهش بازده غالبا" افزایش بازده یا جبران نیز رخ داده است . چنانچه مجهز به یک استراتژی سرمایه گذاری باشید آن گاه نوسان های بازار آسیب جدی به سرمایه گذاری شما نخواهد رساند .

۶) حد معقولی از ریسک را بپذیرید تا از رشد باالقوه ی بازار سهام محروم نشوید. :

پرتفویی که شامل سهام ، سپرده ی بانکی و اوراق مشارکت است ریسکش کمتر از پرتفویی است که تنها از سپرده ی بانکی یا اوراق مشارکت تشکیل شده است . از این رو به منظورکسب نتایج دلخواه ، همواره با توجه به میزان ریسک پذیری خود ، نسبت مناسبی از سهام را نیز در پرتفوی خود سرمایه گذاری نمایید . برای تعیین سطح ریسک پذیری باید ابتدا اهداف سرمایه گذاری خود را معین کنید . افق زمانی سرمایه گذاری ، یکی از عوامل مهم در تعیین اهداف سرمایه گذاری است. سرمایه گذاران بلند مدت ریسک پذیرترند .

۷) همواره به بازارهای غیر مالی نیز توجه کنید . :

محتوا و افق سرمایه گذاری خود را گسترش دهید . توجه به بازارهای غیر مالی مثل مسکن ، طلا ، محصولات و مواد اولیه علاوه بر امکان گسترش محتوای پرتفوی پربازده ، امکان تحلیل دقیق تر سرمایه گذاری در بازارهای مالی را نیز می دهد .

۸) تنها بر اساس شنیده ها عمل نکنید. :

بازار سرمایه بازاری است که کالای آن اطلاعات است . اطلاعات سطوح مختلفی دارد . هر قدر اطلاعات دقیق تر باشد امکان تحلیل و پیش بینی درست تر نیز بالاتر می رود . اطلاعات شنیداری و شایعات در پایین ترین سطح دقت و صحت قرار دارند . محتوای شنیده ها ممکن است در اثر منافع گوینده ، ادراک گوینده و شنونده ، منابع اطلاعاتی و تفاوت های ادراکی به کنش ها غیر منطقی بینجامد . به هر ترتیب فراموش نکنید که قبل از هر سرمایه گذاری ، بررسی و تحلیل اطلاعات درست ضروری است .

۹) با هوشیاری و آگاهی سرمایه گذاری کنید . :

همواره بر سرمایه گذاری های خود نظارت نمایید . سهامی وجود ندارد که شما آن را برای همیشه نگه دارید . برای یک سرمایه گذاری همواره زمانی برای خرید و زمانی برای فروش وجود دارد . سرمایه گذار موفق کسی است که این دو زمان را تشخیص دهد .

۱۰) از خدمات مشاوران مالی و سرمایه گذاری استفاده کنید. :

نیازها و شرایط مالی شما دائما" در حال تغییر است . از این رو مراجعه شما به متخصصان سرمایه گذاری به شما در ترکیب و انتخاب مناسب سرمایه گذاریتان کمک می نماید . غالبا" ضروری است که حداقل سالی یک بار به متخصصان سرمایه گذاری مراجعه کنید . توجه داشته باشید که سرمایه گذاری یک کار تخصصی است . بهره گیری از متخصصان در هر رشته ی کاری موجب ارتقاء بهره وری ، کارایی و اثر بخشی می گردد.

 

 

دکتر نادراسدالهی


منبع : پارس تاجران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد